- The Rainbowlife

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Jävla anorexiaunge.

Av Anonym - 2 maj 2012 18:17

Sådärja, jag börjar starkt, med ett ämne som berör alla, verkligen alla. Detta inlägget kommer till att handla om vikt och hälsa.


Alla har minst en sak som dem är onöjda eller besvikna över, right? Men för vissa så är det något viktigare än en stor näsa eller små bröst. Det är, i princip, hela dem - nämligen deras vikt.

HUR FAN SKA MAN SE UT I DAGENS SAMHÄLLE?

Här kommer några bildexempel:


Dem flesta skulle kalla denna tjejen smal, några skulle kalla henne underviktig, och vissa skulle kanske tillochmed gå så långt som att kalla henne "anorektisk". Anorektisk? Anorexia är en SJUKDOM, inte ett sätt att se ut. Detta är utseendet som "normala" modeller har.


 

Så har vi den antagligen mest omtalade figuren - kurvig. Inte smal, inte tjock, men ändå kurvig. MEN, sen kommer modevärlden och kallar henne för en "+size-model". WAIT WHUUT? Nej.. Det är förfan inte PLUSSIZE?


Här har vi den "fylligare" kroppsformen, alltså överviktig. Men förfan, hon är inte mindre värd eller fulare för det?



ALLTSÅ, HUR FAN SKA MEN SE UT?

Jo, precis som DU vill. Inte som tv vill, dina kompisar vill eller som freaking Alexander McQueen vill?


Nej, nu ska jag ta mig en burgare på donken i ren protest, see ya. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 1 maj 2012 19:00

Ett fyllo, en jävla fullegubbe, eller, alkoholist, namnen är många, men betydelsen kan vara heeeeelt olika.   Mina tankar om vad det betyder? JO. Fyllo - en full människa En jävla fullegubbe - Gubbe på en parkbänk med ölburk i handen. Alkoh...

Presentation

Hej! Jag är en tjej - som väljer att vara anonym - som nu skriver om fördomar, idioter och om mina tankar.
Gilla bloggen på Facebook här under, och få en fetepuss av mig, dela gärna också - detta måste spridas!
Pusssss

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards